Niskie ceny to za mało, aby skłonić klienta do zakupu. Konkurencja na rynku jest zbyt duża, wybór towarów nieograniczony, a klient kapryśny. Co zrobić, aby skłonić go do powrotu?
Oto kilka wskazówek dotyczących budowania relacji z klientem.
Pozytywnie zaskakuj!
Każdy klient lubi być traktowany wyjątkowo. Wyślij personalizowaną kartkę świąteczną, jeśli masz możliwość – pamiętaj o urodzinach. Pomyśl, co możesz zrobić, aby Twój klient był poczuł się jedyny w swoim rodzaju.
Zawsze oferuj ten sam poziom obsługi.
Ciągła rotacja pracowników źle wygląda w oczach klienta. Tylko dobrze zgrany zespół jest gwarancją najwyższej jakości obsługi, a klient przyzwyczajony do stałej ekipy z chęcią będzie do Ciebie wracał, bo wie, jak zostanie zrealizowana usługa.
Bądź ekspertem w tym, co robisz.
Nie ma nic gorszego niż sprzedawca, który nie zna się na swoim fachu. Nie wzbudza zaufania w kliencie, nie jest zaangażowany w pracę. Dostarczaj swojemu klientowi tego, czego oczekuje. Spraw, aby mógł polegać na Twoim doświadczeniu.
Zbuduj społeczność wokół swojego produktu – skorzystaj z social media.
Zakładając blog masz szansę pokazać, jaki jest Twój produkt lub Twoja marka. Za jego pośrednictwem możesz sygnalizować pojawianie się nowego produktu. Zaangażuj się w budowanie kontaktu z czytelnikami, służ im radą. Jeśli ktoś zdecydował się z Tobą skontaktować, doceń to. Podtrzymuj kontakt z klientem regularnymi newsletterami - to sprawdzony sposób na informowanie o promocjach czy wyjątkowych ofertach.
Zaangażuj poprzez grywalizację
Personalizowane karty, zbieranie punktów wymiennych na nagrody, oferty skierowane do konkretnego klienta – to już pewien obowiązujący standard dużych marek, stacji benzynowych czy supermarketów. Każda wydana złotówka podczas zakupu przekłada się na realną korzyść.
Zbierz 1000 punktów i wymień je na produkt z naszej gazetki.
Zatankuj za 150 zł i odbierz darmowego hot – doga w naszym barze.
Jako posiadacz karty klient ma szansę na rabaty czy posezonowe obniżki. Do posiadania kart lojalnościowych przyznaje się już ponad połowa Polaków!1 Wykorzystaj to i zaangażuj go w swoją markę! Jeżeli masz taką możliwość, zaproponuj mu jeszcze więcej – przygotuj dla Niego specjalną ofertę, nieosiągalną dla przeciętnego klienta. To klucz do zatrzymania
go na dłużej!
Pokaż, że dbasz o swojego klienta i spraw, żeby poczuł się wyjątkowo. To klucz do sukcesu budowania lojalności pomiędzy klientem a sprzedawcą.